19.01.2011

Meşhur İlahi Sözleri 3

Bir gece


Ondört asır evvel yine böyle bir geceydi

Kumdan ayın ondördü bir öksüz çıkıverdi!

Lakin o ne hüsrandır ki: Hissetmedi gözler

Kaç bin senedir halbuki, bekleşmedelerdi



Dünya neye sahipse O'nun sevgisidir hep

Medyun O'na cem'iyyeti, medyun ona ferdi

Medyundur o masuma bütün bir beşeriyyet

Ya Rab, bizi mahşerde bu ikrar ile haşret.



M.AKİF ERSOY








Yağmur



Yağmur, seni bekleyen bir taş da ben olsaydım

Çölde seni özleyen bir kuş da ben olsaydım

Dokunduğun küçük bir nakış da ben olsaydım

Sana sırılsıklam bir bakış da ben olsaydım

Uğrunda koparılan bir baş da ben olsaydım

Bahira'dan süzülen bir yaş da ben olsaydım

Okşadığın bir parça kumaş da ben olsaydım

Senin için görülen bir düş de ben olsaydım

Yeryüzünde seni bir görmüş de ben olsaydım

Senin visalinle bir gülmüş de ben olsaydım

Sana hicret eden bir Kureyş'li de ben olsaydım

Damar damar seninle, hep seninle dolsaydım

Batlı yıkmak için kuşandığın kılıcın

Kabzasında bir dirhem gümüş de ben olsaydım



NURULLAH GENÇ




Talea'l-Bedru Aleyna



Talea'l-Bedru Aleyna
Min seniyyat'il-veda


Vecebeş şükrü aleyna

Ma dea lillahi de'a



Ente şemsün ente bedrun

Ente nurun ala nur


Ente misbahus Süreyya

Merhabam ya hayra da



Kad lebisne sevbe izzin

Ba'de esvabir rika


Ve rada'na sedye mecdin

Ba de eyyamid daya



Eyyühel mebusü fiyna

Ci'te bil emril muta


Ci'te şerraftel Medine

Merhabam ya hayra da


Kalet ehmarüd deyaci

Kul li erbabil islam



Küllü men yetba Muhammed

Yenbeğiy ella yüdam


Ve teahedna cemian

Yevme aksemmel yemin


Len nehunel abde yevmen

Vet tehazna sıdka din



Lestü vallahi neziyyen

Ma yükasihil ibad



Meşheden ya necme emnin

Zü ve bain ve vidad


Sallalahu ala Muhammed

Sallalahu aleyhi vesselem




Muhammed Anadan doğdu


Muhammed anadan doğdu

Melekler tebriğe indi

Gönüller şaduman oldu

Can Muhammed nurdan Ahmed



Gördüm göbeği kesilmiş

Sünnet olmuş toz ekilmiş

Nurdan kundağa sarılmış

Can Muhammed nurdan Ahmed



Hakkın nikabı yüzünde

Kudret sürmesi gözünde

Gördüm melekler dizinde

Can Muhammed nurdan Ahmed



Dileriz Hak'tan inayet
Umarız senden şefaat

Son nefeste hem selamet

Can Muhammed nurdan Ahmed




Nur kundak içinde


Seyreyleyüp yandım mahcemaline Allah Allah

Nur kundak içinde yatar Muhammed

Canımm canısın sen ya Muhammed



Kokuları benzer cennet gülüne Allah Allah

Nur kundak içinde yatar Muhammed

Canımın canısın sen ya Muhammed



Kevser dudakları bilmem ne söyler Allah Allah

Hulusi kalbiyle hakkı zikreyler

Daha tıfıl iken ümmetin diler Allah Allah



Nur kundak içinde yatar Muhammed

Canımın canısın sen ya Muhammed

Bildim odur iki cihan serveri Allah Allah



Allah Habibi son peygamberi

O'dur yerin göğün şemsi kameri

Nur kundak içinde yatar Muhammed

Canımın canısın sen ya Muhammed




Arayı arayı


Arayı arayı bulsam izini

İzinin tozuna sürsem yüzümü
Hak nasib eylese görsem yüzünü
Ya Muhammed Canım arzular seni



Bir mübarek sefer olsa da gitsem

Kabe yollannda tozlara batsam

Hub cemalin birkez düşümde görsem

Ya Muhammed Canım arzular seni



Zerrece kalmadı kalbimde hile

Sıdk ile girmişem ben bu hak yola

Ebu Bekir, Ömer, Osman'da bile

Ya Muhammedi Canım arzular seni



Ali ve Hasan, Hüseyin anda

Sevdası gönüllerde muhabbet canda

Yarın mahşer günü Hak divanda

Ya Muhammed Canım arzular seni



Yunus senin methin eder dillerde

Dillerde dillerde her gönüllerde

Arayı arayı gurbet illerde

Ya Muhammed Canım arzular seni





Kabe'nin yolları



Kabe'nin yolları bölük bölüktür.

Benim yüreciğim delik deliktir

Dünya dedikleri bir gölgeliktir.



Canım Kabe'm varsam sana

Yüzüm gözüm sürsem sana



Eşim dostum yüklesinler yükümü

Komşularım helal etsin hakkını

Görmez oldum ırak ile yakını



Canım Kabe'm varsam sana

Yüzüm gözüm sürsem sana




Hicaz çölleri


Geçtiğiniz yollara

Bizden selam götürün

Hak-dost diyen dillere

Bizden selam götürün



Kutlu Hicaz çölüne

Hakk'ın solmaz gülüne

O Müminler seline

Bizden selam götürün



Girenler dostun bağına

Düşmez küfrün ağma

Mübarek nur dağına

Bizden selam götürün



Yağan Nur-i Hüdaya

Merve ile Safa'ya

Muhammed Mustafa'ya

Bizden selam götürün



Yalvarıp Rabbimize

Dualar edin bize

Muazzam Kabe'mize

Bizden Selam götürün



Her yönelen Allah'a

Çıkar nurlu sabaha

Al-i Rasülullah'a

Bizden selam götürün



Girersiniz ihrama

El sürmeden harama

Sahabe-i Kiram'a

Bizden selam götürün



Lebbeyk deyip boyuna

Koşun zemzem suyuna

Beni Haşim soyuna

Bizden selam götürün



Mekke ile Medine

iki eşsiz hazine

Cihanyar-ı güzine

Bizden selam götürün



Kavrulan açık başa

Öpülen siyah taşa

Gözlerden akan yaşa

Bizden selam götürün



Yetişir Cemal gayri

Çok sözün yoktur hayrı

Hüccaca ayrı ayrı

Bizden selam götürün








Hac ilahisi


Gönül kulağıma gelse bir sada

Ey kulum gel eyle haccını eda

Etsem malı-mülkü, cananı feda

Diyerek Lebbeyk, Allahümme Lebbeyk;

Lebbeyke la şerike leke Lebbeyk.



Babüs-selam'ından beytine girsem

Hacer'ül-Esved'e yüzümü sürsem

Geçip masivadan vuslata ersem

Diyerek Lebbeyk, Allahümme Lebbeyk;

Lebbeyke la şerike leke Lebbeyk.



Salih Kullarınla tavafa dursam

Nurunla mest olup feyzinle doysam

Tecelli-i Zatını ruhumda duysam



Diyerek Lebbeyk, Allahümme Lebbeyk

Lebbeyke la şerike leke Lebbeyk

Akarken göz yaşım Safa'ya düşsem

Yalınayak başı açık Merve'ye koşsam

Zemzem-i Şerifi içerek coşsam

Diyerek Lebbeyk, Allahümme Lebbeyk

Lebbeyke la şerike leke Lebbeyk



Arafat'tan affa uğrayıp çıksam

Günahım tevbenin nuruyla yaksam

Beka denizine çağlayıp aksam

Diyerek Lebbeyk, Allahümme Lebbeyk

Lebbeyke la şerike leke Lebbeyk

İnnel hamde venniğmete leke vel mülk

La şerike lek



Mevlam nasip etse



Gani Mevlam nasib etse

Varsam ağlayı ağlayı
Medine'deki Muhammedi

Görsem ağlayı ağlayı



Delil yapışsa elime

Lebbeyk öğretse dilime

İhram bezini belime

Sarsam ağlayı ağlayı



Akıtırlar hayvan kanı

Esirgemez kimse canı

Şol meydanda koç kurbanı

Kessem ağlayı ağlayı



Hüccac döner yana yana

Ciğerim döndü büryana

Şol zemzemden kana kana

içsem ağlayı ağlayı



Derviş Yunus der can ile

Kul olmuşum iman ile

Dilim Zikr-i Kur'an ile

Varsam ağlayı ağlayı





AMAN ÇEŞME


Aman çeşme canım çeşme
Sen Ahmed'i görmedin mi

Biraz önce abdest aldı

Şu karşı ki camiye sor



Aman cami canım cami

Can Ahmed'i görmedinmi

Biraz önce namaz kıldı

Şu karşıki çarşıya sor



Aman çarşı canım çarşı

Nur Ahmed'i görmdin mi

Biraz önce kefen aldı

Şu karşıki kabire sor



Aman kabir canım kabir

Muhammed'i görmedin mi

Şimdiye kadar sizindi

Şimdi ise bizim oldu.






ANNEM



Anneler başta taç imiş

Her dertlerde iliç imiş

Bir evlat bir pir olsa da

Annesine muhtaç imiş



Eyle annem eyle annem
Hakkın helal eyle anne



Benim için katlandın sen

Çok zahmet zorluklara

Dokuz ay on gün taşıdan

Gözüm nuru canım annem



Beni emzirip büyüttün

Ninniler söyleyerek sen
Nasıl öderim hakkını

Annem hakkın helal eyle



Beni büyümek için sen

Geçeni gündüz eyledin

Kundagıma sardın hergün

Hakkın helal eyle annem



Yüce Mevlanın Cenneti

Ayagının altındadır

Ver ayagını öpeyim

Annem hakkın helal eyle



Emeğin pek çoktur senin
Hakkım helal etmezsen

Mevla Cennetine koymaz

Hakkın helal eyle annem







GÜLME GÜLME  AĞLA GÖNÜL



Bir garibsin şu dünyada
Gülme gülme ağla gönül

Derdin dahi çoktur senin

Gülme gülme ağla gönül



İşi gücü cevru cefa

Dünya kime kıldivefa

Hani Muhammed Mustafa

Gülme gülme ağla gönü



Ebubekir sıddık veli

O'dur peygamberin yari

Hani Ömer, Osman, Ali

Gülme gülme ağla gönül



Onlar cihane geldiler

Hep gittiler kalmadılar

Gülmediler ağladılar

Gülme gülme ağla gönül



Birgün ola ecel gele

Kullar kulluğunda kala

Cümle mahluk toprak ola

Gülme gülme ağla gönül



Aşık Yunus söyler sözü

Kanlı yaşlar döker gözü

Eğer yazın eğer gözün

Gülme gülme ağla gönül







ÖLMEMEYE ÇAREMÎ VAR



Gururlanma insanoğlu
Ölmemeye çaremi var

Hazen görmüş bir gül gibi

Salmamaya çarenmi var



Hayat denen dolap döner

Bütün mahluk olan biner

Yağı biten kandil söner

Sönmemeye çaremi var



Hiç aldanma mala mülke

Gitmez isen doğru yola

Tatlı canın azraile

Vermemeye çaremi var



Hiç güvenme can dostuna

Uçuşurlar mal kastına

Çıkıp teneşür üstüne

Yatmamaya çaremi var



Düşünmezsin hiç ölmeyi

Terk etmezsin hiç gülmeyi

Yakası yok ak gömleği

Giymemeye çaremi var



Nerde ecdad nerde ata

Hak'ka karşı yapma hata

Taput denen ağaç ata

Binmemeye çaremi var



Daim yürür Hak izinde

Hak'kı söyler her sözünde

Dört kişinin omuzunda

Gitmemeye çaremi var



Kalkacaktır gözden perde

Göreceksin yarin, nerde

Ev kazılmış kara yerde

Yatmamaya çaremi var



Münker nekir gelecektir

Rabbin kimdir diyecektir

Mümin cevap verecektir

Vermemeye çaremi var







PEYGABERİMÎZİN İZİNDEYİZ


Biz Kur'an-ın hadimleri

Pür imanlı ve zindeyiz

Bu yoldan dönmeyiz asla

Peygamberin izindeyiz.



İzindeyiz izindeyiz

Peygamberin izindeyiz



Hak Habibim dedi ona

Bizden feda can uğruna

Alem şahid olsun buna

Peygamberimizin izindeyiz.



İzindeyiz izindeyiz

Peygamberin izindeyiz



İslamın nuru gür sesi

Kaldırdı zulmeti yesi

Alemlerin efendisi

Peygamberimizin izindeyiz



İzindeyiz izindeyiz

Peygamberin izindeyiz



O'dur ahır hak peygamber

Ona selam salat gönder



Cihanda en büyük önder

Peygamberimiz izindeyiz

izindeyiz izindeyiz

Peygamberin izindeyiz



Onu sevsen onu tanı

O'dur tende canlar canı

Gönüllerin tek sultanı

Peygamberimizin izindeyiz



izindeyiz izindeyiz

Peygamberin izindeyiz



Hayra koşan serden kaçan

Bize nuru ufku açan

Alemlere rahmet saçan

Peygamberimizin izindeyiz



izindeyiz izindeyiz

Peygamberin izindeyiz



Tende kalan bir can ile

Aşk ile pür iman ile

Biz Hazret! Kur'an ile

Peygamberimizin izinyediz



izindeyiz izindeyiz

Peygamberin izindeyiz



SELAM OLSUN



Biz dünyan gider olduk
Kalanlara selam olsun

Bizim için hayır dua

Kılanlara selam olsun


Ecel büke belimizi

Söyletmeye dilimizi

Hasta iken halimiz!

Soranlara selam olsun



Tenin ortaya açıla

Yakasız gömlek biçile

Bizi bir asan vechile

Yuyanlara selam olsun



Sela verile kastimize

Gider olduk dostumuza

Namaz için üstümüze

Duranlara selam olsun



Derviş YUNUS söyler sözü

Yaş dolmuştur iki gözü

Bilmeyenler bilsin bizi

Bilenlere selam olsun






ABDEST ALDIĞIN ZAMAN


Dökülür bedede cümle günahlar

Namaz işin abdst aldığın zaman

îkim melek iki yanında durur

Sabah namazım kıldığın zaman



Dahi namazım terketme sakın

îsterisen ola imanın bütün

Hak kulum der sana Rasül ümetim

Öğle namazım kaldığın zaman


Gökten yere iner bütün melekler

Meleklere müştak olur felekler

Kabul olur anda bütün dilekler

ikindi namazın kıldığın zaman



Cennet bahçesin! Hak kendi bezer

Şad olur müminler içinde gezer

Kiramen Katibin sevabın yazar

Akşam namazım kıldığın zaman



Bu namazdır müminlerin burağı

Hak teala yakın eder ırağı

Cenneti ala olur anın durağı

Yatsı namazım kıldığın zaman



Ecel yasnğına koyunca başın

Dökülür gözünden kan ile yaşın

İman Kur'an olur senin yoldaşın

Azraile canın verdiğin zaman





MEDİNEYE VARAMADIM



Medineye varamadım

Gül kokuşu alamadım

Ben Rasüle doyamadım

Yaralıyım yaralı yaralı



Kabenin örtüşü kara
Açtı yüreğime yara

Bulunmaz derdime çare

Yaralıyım yaralıyım yaralı



Hacerül Esvedin taşı

Akıttın gözümden yaşı

Bulunmaz Rasülün eşi

Yaralıyım yaralıyım yaralı



Elimden tut kaldır beni

Ya vuslata erdir beni

Çok ağlattın güldr beni

Yaralıyım yaralıyım yaralı






ALMA TENDEN CANIMI



Alma tenden canımı

Aman Allah'ım aman

Görmeden cananımı

Aman Allah'ım aman


Aşıkım Muhammed'e

Ol Resüli emcede

Koyma bizi firkate

Aman Allah'ım aman



Bir kez yüzün göreyim

Payine yüz süreyim

Canım anda vereyim

Aman Allah'ım aman



Zareyleme işimi,

Zehreyleme aşımı

Dökme kanlı yaşımı

Aman Allah'ım aman






mağrur OLMA insanoğlu



Makamımız kuş misali

Daldan dala konabilir

İnsanoğlu yok misali

Birgün olur ölebilir



Dağlar taşlar kül misali

Birgün olur tozabilir

İnsanoğlu gül misali

Birgün olur solabilir



Hakikata eren erler

Mevlasım bulabilir

Kendini kemter görenler

Birgün yüce olabilir



Bu can bana emanettir

Birgün olur uçabilir

Dünya malı bir zinnettir

Ancak amel kalabilir



Mağrur olma insanoğlu

Ölümün çaresi yoktur

Soğuk vurmuş sümbül gibi

Solmamaya çaren yoktur



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder