5.01.2011

ÖĞRETİMDE İPUÇLARI

        ÖĞRETİMDE İPUÇLARI
  • * Hz.Muhammed'(s.a.v)in en büyük öğretici olduğu ve konuyu şekillerle anlattığı,
  • * Eğitimin farklı tarifleri olduğu, davranış değişikliği oluşturma sürecinin eğitim olduğu,
  • * Öğrencilerin zihinsel duyusal  becerilerinin geliştirilerek  ve tutumlarının değişebileceği
  • * Bilgiden çok alışkanlıkların değiştirilmesinin amaçlanması gerektiği
  • * Öğrenciye model olmanın önemi
  • * Ders anlatmak yerine öğrencinin aktif olduğu öğrenci merkezli ders işlemenin önemi
  • * Dramatizasyonla öğrenen çocuğun öğrendiklerini asla unutmayacağı, oynadığını sanan çocuğun aslında daha kalıcı öğrendiği.
  • * Resim çiziminde hac, sadaka, namaz, kompozisyonu çizen öğrenci bu ibadetler hakkında düşünüyor
  • * Vaka incelemesinin  öğrenciyi sorun çözmeye yönlendirdiği
  • * Ders işlenirken artık bilgisayar ses sistemi gibi araçlardan faydalanılması gerektiği
  • * Dersin derste öğretilmesi gerektiği
  • * Tartışma geleneğinin İmam- ı  Azam'dan geldiği, İmamı Azam'ın zamanında ortaya bir sorun atıldığı ve o konuda insanların fikir beyan ettiği,
  • * Altı şapkalı düşünme tekniği uygulanarak beyin fırtınası yapılmasının önemi,
  • * Dini sevdirmekte öğretmenin tebessümünün olumlu etkisi
  • * İlahilerin akılda kalıcılığı ve bir saat dersle eş değer taşıdığı...

2 yorum:

  1. "Ne kadar bilirsen bil, anlattıkların karşındakinin anlayabildiği kadardır." Mevlana'ya atfedilen bu söz de gösteriyor ki tüm bilgi ve birikimler, yöntemler karşımızdaki insanın algılama ve anlama kabiliyeti ile doğru orantılıdır. Faideli bir yazı olmuş abi kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah çok doğru bir söz
    Burda söylenmesi gereken şey sizin muhatabınızla durumunuz konuyu onun aklına indirgeme becerinizdir.

    YanıtlaSil